CrossFit Kids

CROSSFIT KIDS

crossfitkids_web2

CrossFit Kids on hauskaa, haastavaa ja hikistä liikuntaa eri-ikäisille lapsille ja nuorille. Harjoitukset suunnitellaan siten, että ne kehittävät ikäryhmien mukaisesti perusliikuntataitoja, tukevat lapsen motorista kehitystä ja luovat hyvän fyysisen pohjan myös muita urheilulajeja varten. Kuten aikuistenkin CrossFit-treeneissä, myös lasten tunneilla tavoitteena on kehittää monipuolisesti kaikkia fyysisen kunnon osa-alueita kuten nopeus, ketteryys, kestävyys, liikkuvuus ja voima, soveltaen harjoitteita lasten ikätasoon ja herkkyyskausiin sopiviksi. Treeneihin sitoudutaan yhdeksi kaudeksi kerrallaan (kevät/syksy). Yksi treenikerta koostuu alkulämmittelystä, taito-/tekniikka-/voimaosiosta sekä WOD:sta (Workout Of the Day).

5-6-vuotiaat harjoittelevat kerran viikossa. Päätavoitteena ovat motoristen taitojen ja oman kehon hallinnan kehittyminen sekä ryhmässä toimiminen hauskojen leikkien ja pelien kautta. Harjoiteltavia liikkeitä voivat olla esim. erilaiset kyykyt, hypyt, kiipeäminen, roikkuminen, vetäminen, kantaminen ja oman kehon monipuolinen liikuttaminen.

7-12-vuotiailla treenit ovat 2 kertaa viikossa. Tavoitteena on kehittää edelleen kehonhallintaa, koordinaatiota, nopeutta, ketteryyttä ja tasapainoa sekä opetella uusia, jo vaativampiakin liikunnallisia taitoja. Kehonpainoharjoitteiden ja voimistelutaitojen lisäksi opetellaan myös painonnoston alkeita ja välillä myös leikitään ja pelataan.

13-15-vuotiaat harjoittelevat 2 kertaa viikossa. Tavoitteena on opetella CrossFitille ominaisia liikkeitä kevyillä painoilla ja liikeprogressioilla. Oman kehon monipuolinen käyttö ja keskivartalon vahvistaminen luovat tärkeän pohjan mm. lihasmassan kasvulle, kun voimaharjoittelua jatketaan murrosiän jälkeen. Myös kestävyysharjoittelu lapsuus- ja nuoruusiässä luo hyvän pohjan myöhemmälle harjoittelulle.

CrossFit-harjoittelun lisäksi suosittelemme myös että lapsi liikkuu monipuolisesti päivittäin ulkona leikkien, pelaten, pyöräillen, hiihtäen jne.

Kevätkauden 2018 -ryhmien harjoitusajat vko 3 alkaen:

CrossFit Kids 5- 6- vuotta: keskiviikkoisin klo 18:00- 18:45. Harjoitukset alkavat 17.1. eli viikolla 3 ja jatkuvat aina viikolle 19 saakka. Harjoituksia ei pidetä hiihtolomaviikolla 10.

Ryhmään otetaan max 12 henkilöä ja paikkojen täyttyessä on siihen varattu kaksi valmentajaa.


 

CrossFit Kids Alkeisryhmä 7-12- vuotta: maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 18:00- 19:00. Harjoitukset alkavat 15.1. eli viikolla 3 ja jatkuvat aina viikolle 19 saakka. Harjoituksia ei pidetä hiihtolomaviikolla 10 ja  2.4.

Ryhmään otetaan max 20 henkilöä ja paikkojen täyttyessä on siihen varattu kaksi valmentajaa. Toteutuksen minimimäärä on 8 lasta.


 

CrossFit Kids Jatkoryhmä 7- 12- vuotta: tiistaisin ja torstaisin klo 18:00- 19:00. Harjoitukset alkavat 16.1. eli viikolla 3 ja jatkuvat aina viikolle 19 saakka. Harjoituksia ei pidetä hiihtolomaviikolla 10 ja 1.5.

 


 

CrossFit Kids Alkeisryhmä 13-15- vuotta: maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 16:00- 17:00. Harjoitukset alkavat 15.1. eli viikolla 3 ja jatkuvat aina viikolle 19 saakka. Harjoituksia ei pidetä hiihtolomaviikolla 10 ja 1.5.

 


 

CrossFit Kids Jatkoryhmä 13- 15- vuotta: tiistaisin ja torstaisin klo 17:00- 18:00. Harjoitukset alkavat 16.1. eli viikolla 3 ja jatkuvat aina viikolle 19 saakka. Hiihtolomaviikolla 10 ja 1.5. ei pidetä harjoituksia.

 

Hinnat ja ilmoittautumiset:

  • CrossFit Kids 5- 6v. 140 € (1 krt/ viikko) Ilmoittaudu »

  • CrossFit Kids Alkeisryhmä 7-12 v. 192 € (2 krt/viikko) Ilmoittaudu »
  • Varauksen peruutus viimeistään 9.1.2018, klo 12:00

  • CrossFit Kids Jatkoryhmä 7- 12 v. 192 € (2 krt/viikko) Ilmoittaudu »
  • Varauksen peruutus viimeistään 9.1.2018, klo 12:00

  • CrossFit Kids Alkeisryhmä 13- 15 v. 192 € (2 krt/ viikko) Ilmoittaudu »
  • Varauksen peruutus viimeistään 9.1.2018, klo 12:00

  • CrossFit Kids Jatkoryhmä 13- 15 v. 192 € (2 krt/ viikko) Ilmoittaudu »
  • Varauksen peruutus viimeistään 9.1.2018, klo 12:00

 

Sisaralennus toisesta lapsesta -10%.

Perheen pienimmille löytyy aktiviteettiä Santasportin liikkareista. Tutustu liikkareihin »

Lisätiedot:
[email protected]