Kids-ryhmät

KIDS-RYHMÄT

Lapsiryhmät sisältävät hauskaa, haastavaa ja hikistä liikuntaa eri-ikäisille lapsille ja nuorille. Harjoitukset suunnitellaan siten, että ne kehittävät ikäryhmien mukaisesti perusliikuntataitoja, tukevat lapsen motorista kehitystä ja luovat hyvän fyysisen pohjan myös muita urheilulajeja varten. Kuten aikuistenkin treeneissä, myös lasten tunneilla tavoitteena on kehittää monipuolisesti kaikkia fyysisen kunnon osa-alueita kuten nopeus, ketteryys, kestävyys, liikkuvuus ja voima, soveltaen harjoitteita lasten ikätasoon ja herkkyyskausiin sopiviksi. Treeneihin sitoudutaan yhdeksi kaudeksi kerrallaan (kevät/syksy). Yksi treenikerta koostuu alkulämmittelystä, taito-/tekniikka-/voimaosiosta sekä pääharjoituksesta.

5-6-vuotiaat harjoittelevat kerran viikossa. Päätavoitteena ovat motoristen taitojen ja oman kehon hallinnan kehittyminen sekä ryhmässä toimiminen hauskojen leikkien ja pelien kautta. Harjoiteltavia liikkeitä voivat olla esim. erilaiset kyykyt, hypyt, kiipeäminen, roikkuminen, vetäminen, kantaminen ja oman kehon monipuolinen liikuttaminen.

7-9-vuotiailla treenit ovat kerran viikossa. Tavoitteena on kehittää edelleen kehonhallintaa, koordinaatiota, nopeutta, ketteryyttä ja tasapainoa sekä opetella uusia liikunnallisia taitoja. Kehonpainoharjoitteiden ja voimistelutaitojen lisäksi opetellaan myös painonnoston alkeita ja välillä myös leikitään ja pelataan.

10-12-vuotiailla treenit ovat 2 kertaa viikossa. Tavoitteena on kehittää edelleen kehonhallintaa, koordinaatiota, nopeutta, ketteryyttä ja tasapainoa sekä opetella uusia, jo vaativampiakin liikunnallisia taitoja. Kehonpainoharjoitteiden ja voimistelutaitojen lisäksi opetellaan myös painonnoston alkeita ja välillä myös leikitään ja pelataan.

13-15-vuotiaat harjoittelevat 2 kertaa viikossa. Tavoitteena on opetella liikkeitä kevyillä painoilla ja liikeprogressioilla. Oman kehon monipuolinen käyttö ja keskivartalon vahvistaminen luovat tärkeän pohjan mm. lihasmassan kasvulle, kun voimaharjoittelua jatketaan murrosiän jälkeen. Myös kestävyysharjoittelu lapsuus- ja nuoruusiässä luo hyvän pohjan myöhemmälle harjoittelulle.

Harjoittelun lisäksi suosittelemme myös että lapsi liikkuu monipuolisesti päivittäin ulkona leikkien, pelaten, pyöräillen, hiihtäen jne.

RYHMÄT:
Kids-ryhmien harjoitukset jatkuvat kevätkaudella viikolta 3 alkaen ja kestävät viikolle 19 asti. Hiihtolomaviikolla (vko 10), sekä arkipyhinä (19.4 pitkäperjantai, 22.4 2.pääsiäispäivä, 1.5 vappu) ei ole harjoituksia. Harjoitusajat ja paikka pysyvät samoina, ja kevätkauden hinta on sama kuin syksyn jaksolla.

Mikäli kevään ryhmiin vapautuu paikkoja, ilmoitamme niistä erikseen täällä.

Lisätiedot:
toni.repo@santasport.fi