Usein kysyttyä

Ohjeita ja vinkkejä jäsenille sekä jäsenyydestä kiinnostuneille.

Yleistä

  • 1. Riittääkö minulla kunto CrossFit-harjoitteluun?

    Kyllä, ehdottomasti! CrossFit sopii kaikille – olit sitten aloittelija tai kokenut liikkuja. Harjoitukset räätälöidään aina osallistujan kuntotason ja kokemuksen mukaan. Meidän ammattitaitoiset valmentajamme auttavat sinua löytämään oikean tavan liikkua turvallisesti ja tehokkaasti juuri sinun lähtötasollasi.

  • 2. Miten CrossFit-harjoittelu aloitetaan?

    CrossFit-harjoittelu tulee aloittaa ONRAMP-alkeiskurssista, jossa opetellaan rauhassa perusliikkeet ja tutustutaan harjoittelun perusteisiin. Kurssin käytyäsi voit siirtyä mukaan pienryhmäharjoituksiin, joissa valmentaja on tukenasi päivän treeniä tehtäessä. Alkuun pääsee matalalla kynnyksellä – riittää, että tulet paikalle!

    Mikäli olet harrastanut lajia omatoimisesti, voit varata ajan näyttötunnille (80€). Näyttötunnilla valmentajamme varmistaa, että sinulla on kaikki tarvittavat taidot ja tiedot turvalliseen aloittamiseen. Jos olet käynyt alkeiskurssin missä tahansa CrossFit-salilla, olet tervetullut liittymään suoraan jäseneksi.

  • 3. Treenataanko CrossFitissa aina veren maku suussa?

    Ei todellakaan! Kaikki treenit ovat muokattavissa kevyemmiksi tai haastavammiksi sen mukaan, miltä sinusta sinä päivänä tuntuu. CrossFitissä harjoitellaan monipuolisesti voimaa, liikkuvuutta, kestävyyttä ja taitoa – eikä jokainen treeni ole äärirajoilla suorittamista. Meillä opit kuuntelemaan kehoasi ja löytämään treenistä iloa ja onnistumisen kokemuksia. Pidämme myös huolen, että harjoittelujaksoissa on aina yksi kevyempi treeniviikko mukana.

  • 4. Onko CrossFit-harjoittelu turvallista?

    Kyllä, turvallisuus on meille ykkösasia. CrossFit Santasportilla kaikki uudet harrastajat aloittavat ONRAMP -alkeiskurssilla, jossa opetellaan liikkeet oikein ja turvallisesti. Jokaisessa harjoituksessa on mukana ammattitaitoinen valmentaja, joka huolehtii tekniikoista ja auttaa skaalaamaan liikkeet sopiviksi juuri sinulle. Kehityt omaa tahtiasi, turvallisuus ja tekniikka edellä.

  • 5. Mitä varusteita tarvitsen harjoitteluun?

    Tarvitset vain mukavat sisäliikuntavaatteet, sisäkengät ja juomapullon. Saliltamme löytyy kaikki muu tarvittava välineistö – voit tulla sellaisena kuin olet!

  • 6. Mitä tarkoittaa WOD?

    WOD tulee sanoista Workout of the Day, eli päivän harjoitus. Jokaisessa CrossFit-treenissä tehdään valmentajan suunnittelema WOD, joka voi sisältää esimerkiksi voima-, taito- ja sykettä nostavia osuuksia. WODit vaihtelevat päivittäin, joten harjoittelu pysyy monipuolisena ja mielenkiintoisena. Liikkeet ja harjoitukset skaalataan aina osallistujan tason mukaan – jokainen voi tehdä saman treenin omalla tasollaan!

Jäsenyys

  • 1. Voinko käydä tutustumassa CrossFit Santasportilla ennen kuin liityn jäseneksi?

    Kyllä! Mikäli asut Rovaniemen alueella ja olet täyttänyt 15 vuotta, olet tervetullut tutustumaan ilmaiseksi kerran.  Tutustumiskäynnistä tulee sopia aika asiakasneuvojan kanssa, jotta voimme esitellä sinulle tilat ja palvelut eikä sinun tarvitse seikkailla itse tiloissamme. Ota yhteyttä crossfit@santasport.fi tai 020 798 4268 sopiaksesi tutustumiskäynnin.

  • 2. Miten liityn jäseneksi?

    CrossFit-harjoittelu tulee aloittaa ONRAMP-alkeiskurssista tai mikäli olet harrastanut lajia omatoimisesti, voit varata ajan näyttötunnille (80€). Näyttötunnilla valmentajamme varmistaa, että sinulla on kaikki tarvittavat taidot ja tiedot turvalliseen aloittamiseen. Jos olet käynyt alkeiskurssin missä tahansa CrossFit-salilla, olet tervetullut liittymään suoraan jäseneksi.

    Jäseneksi liittyminen onnistuu verkkosivuillamme kauppa.santasport.fi tai asiakasneuvojan kautta laittamalla viestiä asiakasneuvoja@santasport.fi tai soittamalla 020 798 4268.

  • 3. Saako sairastumisten ajalta hyvitystä jäsenmaksuihin?

    Mikäli sairastut yli kuukauden ajaksi, hyvitämme jäsenmaksusi lääkärintodistusta vastaan. Lyhyet, tavanomaiset sairaudet (mm. flunssa) eivät oikeuta jäsenmaksun hyvitykseen. Vakavissa sairastumis- ja loukkaantumistapauksissa lääkäri voi kirjoittaa todistuksen täydestä liikkumiskiellosta, jolla jäsensopimus voidaan irtisanoa päättymään kesken sopimuskauden kuukauden irtisanomisajalla. Sairaslomista tulee ilmoittaa mahdollisimman pian sähköpostilla asiakasneuvoja@santasport.fi.

  • 4. Voiko jäsenyyden laittaa tauolle?

    Jäsenyys voidaan keskeyttää vähintään kuukauden ajaksi raskauden, armeijan tai työkomennuksen perusteella. Tauosta tulee sopia erikseen laittamalla viestiä ennen tauon aloittamista asiakasneuvoja@santasport.fi, ja sen perusteesta tulee esittää kirjallinen todistus. Toimitathan todistuksen (esim. muuttoilmoitus tms.) meille taukoasian käsittelyä varten. Keskeytys ei lyhennä sitovaa sopimuskautta eikä taukoa hyvitetä takautuvasti.

    Jäsenille annetaan myös mahdollisuus keskeyttää jäsenyys max. kahden kuukauden ajaksi vuodessa ilman aiemmin mainittuja perusteita. Keskeytyksistä peritään tässä tapauksessa 12,50€/kk suuruinen keskeytysmaksu.

  • 5. Mitä etuja jäsenyys tarjoaa ja miten voin hyödyntää niitä?

    Jäsenet saavat seuraavia alennuksia ja etuja Santasportin ja yhteistyökumppaniemme palveluista jäsenkorttia näyttämällä:

    – keilaus jäsenaikojen ulkopuolella -20%

    – kylpyläliput samassa taloudessa asuville -20%

    – välinevuokraus -20%

    – Seikkailupuisto Huiman pääsylipuista -20%

    – Santasport pilateksen sarjakortit -20% (corestudio)

    – Terveystalo Liikuntaklinikan palvelut -10%

    – Santa´s Fysion palvelut -10%

    – Hehku Terveys palvelut -10%

    – FitGolf Studion palvelut -10%

    – Gymnationwearilta -10%

    – Puhdistamon tuotteista -25%

  • 6. Miten pääsen kulkemaan ovista ja porteista?

    Jäseneksi liittyessä sinulle tehdään kulkukortti, jolla pääset kulkemaan porteista ja ovista. Kulkukortilla saat lukittua myös pukuhuoneiden älykaapit.

    Kylpylään mennessäsi tarvitset rannekkeen, jolla saat lukittua pukukaapin. Rannekkeen saat vastaanotosta jäsenkorttia näyttämällä.

  • 7. Miten voin irtisanoa jäsenyyden?

    Jäsenyydessä on 1kk:n irtisanomisaika. Jäsenyys päättyy irtisanoutumisesta seuraavan kuukauden viimeisenä päivänä. Irtisanominen tulee ilmoittaa sähköpostitse asiakasneuvoja@santasport.fi tai kirjallisena vastaanottoon. Huomioithan, että laskun maksamatta jättäminen ei korvaa irtisanomisilmoitusta eikä poista maksuvelvollisuutta. Jäsenyyden irtisanomiseen tarvitaan aina kirjallinen/sähköinen irtisanoutumisilmoitus.

  • 8. Voinko ottaa lapsen mukaan CrossFit-salille?

    CrossFit-salille ei voi ottaa mukaan lasta turvallisuussyistä. Meillä on erikseen mammagym ja familygym -vuorot kalenterissa, jolloin voi ottaa lapsen mukaan salille. Lapsi on tällöin vanhemman vastuulla. Lapsiparkki on käytössä 3-10-vuotiaille lapsille ja pikkuparkki yli 1-vuotiaille, jonne voi jättää lapsen kuntoilujen ajaksi aukioloaikojen puitteissa.

Laskutus

  • 1. Mitä eri vaihtoehtoja jäsenyyden maksamiseen on?

    Jäsenmaksun voi maksaa joko vuosimaksuna tai kuukauden välein e-laskulla tai paperilaskulla. Jäsenmaksujen eräpäivä on kuukauden 1. päivä. E-laskusopimus tulee tehdä verkkopankissa mahdollisimman pian liittymisen jälkeen, jotta laskutussopimus ehtii tulla voimaan ennen seuraavaa e-laskuveloitusta. Mikäli asiakkaalla ei ole e-laskusopimusta, lähetetään paperilasku, josta veloitetaan 5€:n toimistokulu.

    Lisäksi jäsenmaksujen maksamiseen käyvät seuraavat liikuntaedut: ePassi, Smartum, Edenred ja Tyky-setelit. Voit ladata Epassin ja Smartumin saldoa itse kirjautumalla omalle tilillesi CrossFit Santasportin järjestelmässä (ei wodconnect). Voit myös toimittaa liikuntaetujen setelit tai sähköisen saldon Santasportin vastaanottoon. Saldo tulee siirtää kolme viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää, jotta saldo ehtii kuittaantua laskuun. Mikäli lasku on ehditty lähettää ennen setelien tai saldon toimittamista, hyvitetään liikuntaedun saldo tulevassa laskussa. Saldoa voi siirtää kerralla useamman jäsenmaksun 4. edestä. Saldo käytetään tällöin automaattisesti tulevien jäsenmaksujen kuittaamiseen. Siirrettyjä saldoja ei palauteta, vaikka jäsenyys päättyisi ja saldoja on vielä sisällä. Mobiilisovelluksen kautta maksettaessa, ole yhteydessä vastaanottoon, laskutukseen tai asiakasneuvojaan.

  • 2. Miksi sain laskuni paperisena?

    Lasku tulee paperisena postitse, mikäli e-laskutilausta ei ole voimassa. E-laskutilaus tulisi tehdä heti liittymisen jälkeen, jotta se ehtii mukaan pankin järjestelmiin seuraavan kuukauden laskua varten. Paperilaskuihin lisätään 5€:n laskutuslisä.

  • 3. Miten saan e-laskun käyttöön?

    Jäsenyyden oston yhteydessä lähetämme sinulle automaattisen e-laskusopimus ehdotuksen, jonka voit hyväksyä verkkopankissasi.

    Voit myös tehdä e-laskuvaltuutuksen itse kirjautumalla verkkopankkiisi. Valitse sieltä e-lasku ja etsi laskuttajaksi Santasport Finland Oy. Asiakasnumeron/Yksilöintitiedon löydät jäsenyyden/kortin oston tilausvahvistuksesta tai omalta tililtäsi. Laita e-laskulle automaattinen hyväksyntä päälle.

    Mikäli joudumme lähettämään sinulle laskun postitse, veloitamme siitä viiden (5) euron laskutuslisän.

  • 4. Miten voin maksaa liikuntaeduilla?

    Jäsenmaksujen maksamiseen käyvät seuraavat liikuntaedut: ePassi, Smartum, Edenred ja Tyky-setelit.

    Näin maksat ePassilla ja Smartumilla:

    1. Kirjaudu asiakastilillesi osoitteessa: kauppa.santasport.fi
    2. Siirry ”käyttäjätiedot”-sivulle ja valitse ”Lataa ePassi/Smartum saldoa”.
    3. Syötä haluamasi summa ja vahvista siirto.
    Saldo siirtyy automaattisesti asiakastilillesi tulevia laskuja varten.

    Näin maksat Edenredillä ja Tyky-seteleillä:

    Toimita Tyky-setelit tai maksa Edenredillä Santasportin vastaanotossa, jolloin henkilökunta hoitaa liikuntaedun kirjauksen asiakastilillesi puolestasi.

    💡Huomioithan:

    Siirrä saldo 3 viikkoa ennen seuraavan laskun eräpäivää (1. päivä), jotta se ehtii kuittaantua laskulle. Mikäli lasku on ehditty lähettää ennen setelien tai saldon toimittamista, hyvitetään liikuntaedun saldo tulevassa laskussa. Saldoa voi siirtää kerralla useamman jäsenmaksun edestä. Saldo käytetään tällöin automaattisesti tulevien jäsenmaksujen kuittaamiseen. Siirrettyjä saldoja ei palauteta, vaikka jäsenyys päättyisi ja saldoa on vielä sisällä. Mobiilisovelluksen kautta maksettaessa, ole yhteydessä vastaanottoon, laskutukseen tai asiakasneuvojaan.

    Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä Santasportin asiakaspalveluun.

Lapsi- ja pikkuparkki

  • 1. Kenelle lapsi- ja pikkuparkki on tarkoitettu?

    Lapsiparkki on käytössä jäsenten 3-10-vuotiaille lapsille ja pikkuparkki 1-3-vuotiaille, enintään 1,5h kerrallaan. Lapsiparkkiin voi jättää lapsen kuntoilujen ajaksi aukioloaikojen puitteissa. Lapsiparkissa on ohjaaja valvomassa toimintaa ja tilaa on kerralla 12 lapselle.

    Katso aukiolot: https://santasport.fi/product/lapsiparkki/

  • 2. Miten lapsiparkki varataan lapselle?

    Lapsiparkissa on tilaa 12 lapselle kerrallaan, joten varaus tulee tehdä varausjärjestelmän kautta omilla tunnuksillasi. Tunnukset olet saanut jäsenyyden tai kurssin oston yhteydessä sähköpostiisi. Varattavat ajata ovat puolen tunnin mittaisia, joten mikäli tarvitset maksimiajan lapsellesi, tulee sinun tehdä kolme varausta peräkkäin.

  • 3. Miten perun lapsiparkin varaukseni?

    Varaukset tulee perua neljä tuntia ennen varauksen alkua varausjärjestelmän kautta.

    Voit perua varauksesi omilla tunnuksillasi varausjärjestelmässä kohdasta ”Omat varaukset”. Mikäli joudut perumaan paikkasi äkillisesti sen jälkeen, kun peruutusaika on jo mennyt umpeen, laita viestiä asiakasneuvoja@santasport.fi niin perumme se jälkikäteen.